Mgr. Michal Kudláček, Ph.D.
Adresa:
FTK NC budova pedagogů
Místnost:
NC 3.14
Pracovní zařazení:
odborný asistent - proděkan
VYBRANÉ PUBLIKACE
Gába A., Baďura P., Vorlíček M., Dygrýn J., Hamřík Z., Kudláček M., Rubín L., Sigmund E., Sigmundová D., Vašíčková J.
The Czech Republic's 2022 Report Card on Physical Activity for Children and Youth: A rationale and comprehensive analysis.
Journal of Exercise Science & Fitness.
2022.
(ČLÁNEK)
Kokko S., Martin L., Geidne S., Van Hoye A., Lane A., Meganck J., Scheerder J., Seghers J., Villberg J., Kudláček M., Baďura P., Mononen K., Blomqvist M., De Clercq B., Koski P.
Does sports club participation contribute to physical activity among children and adolescents? A comparison across six European countries.
Scandinavian Journal of Public Health.
2019.
(ČLÁNEK)
Gába A., Rubín L., Baďura P., Roubalová E., Sigmund E., Kudláček M., Sigmundová D., Dygrýn J., Hamřík Z.
Results from the Czech Republic’s 2018 Report Card on physical activity for children and youth.
Journal of Physical Activity & Health.
2018.
(ČLÁNEK)
Frömel K., Kudláček M., Groffik D., Svozil Z., Šimůnek A., Garbaciak W.
Promoting Healthy Lifestyle and Well-Being in Adolescents through Outdoor Physical Activity.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2017.
(ČLÁNEK)
Kudláček M., Frömel K., Jakubec L., Groffik D.
Compensation for Adolescents' School Mental Load 2 by Physical Activity on Weekend Days.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2016.
(ČLÁNEK)
Gába A., Rubín L., Baďura P., Materová E., Sigmund E., Sigmundová D., Dygrýn J., Kudláček M., Hamřík Z.
Results from the Czech Republic’s 2018 Report Card on Physical Activity for Children and Youth.
2019.
(PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Gába A., Baďura P., Dygrýn J., Hamřík Z., Kudláček M., Rubín L., Sigmund E., Sigmundová D., Vašíčková J., Vorlíček M.
Národní zpráva o pohybové aktivitě českých dětí a mládeže 2022.
2022.
(ZPRÁVA)
Gába A., Baďura P., Dygrýn J., Hamřík Z., Jakubec A., Kudláček M., Materová E., Rubín L., Sigmund E., Sigmundová D., Suchomel A.
Národní zpráva o o pohybové aktivitě českých dětí a mládeže.
2019.
(ZPRÁVA)
ČLÁNEK
Frömel K., Groffik D., Kudláček M., Šafář M., Zwierzchowska A., Mitáš J.
The differences in physical activity preferences and practices among high versus low active adolescents in secondary schools.
Sustainability.
2022.
Kudláček M., Frömel K., Groffik D.
Associations between adolescents' preference for fitness activities and achieving the recommended weekly level of physical activity.
Journal of Exercise Science & Fitness.
2020.
Gába A., Rubín L., Sigmund E., Baďura P., Dygrýn J., Kudláček M., Sigmundová D., Materová E., Hamřík Z., Jakubec A., Suchomel A.
Executive summary of the Czech Republic's 2018 Report Card on Physical Activity for Children and Youth.
Acta Gymnica.
2019.
Geidne S., Kokko S., Lane A., Ooms L., Vuillemin A., Seghers J., Koski P., Kudláček M., Johnson S., Van Hoye A.
Health Promotion Interventions in sports clubs: Can We Talk About a Setting-based Approach? A systematic Mapping Review.
HEALTH EDUCATION & BEHAVIOR.
2019.
Ondra L., Kudláček M., Sigmund M.
Assessment of body composition among current czech professional soccer players with different performance levels.
Human Movement.
2018.
Holubčíková J., Kudláček M., Širůček J., Madarasová Gecková A.
Test-retest reliability of selected HBSC items measuring problem behaviour among Slovak and Czech adolescents.
Central European Journal of Public Health.
2018.
Kudláček M., Sigmund M., Kvintová J., Junek T.
Urban-Rural Contrasts in Attitudes, Motives and Sport Preferences in Adolescents.
e-Pedagogium (print).
2017.
Vyhlídal T., Kudláček M.
Výzkum sportovních preferencí u souboru dětí s onkologickým onemocněním.
Tělesná kultura.
2017.
Kvintová J., Kudláček M., Sigmundová D.
Active lifestyle as a determinant of life satisfaction among University students.
The Anthropologist.
2016.
Sigmund M., Kutáč P., Kudláček M., Kvintová J., Kohn S., Sigmundová D.
Assessment of physical parameters and age of current Canadian-American National Hockey League (NHL) ice hockey players in relation to gaming position and player success.
Journal of Physical Education and Sport.
2016.
Frömel K., Kudláček M., Groffik D., Chmelík F., Jakubec L.
Differences in the intensity of physical activity during school days and weekends in Polish and Czech boys and girls.
Annals of Agricultural and Environmental Medicine.
2016.
Sigmund M., Rozsypal R., Kudláček M., Kratochvíl J., Sigmundová D.
Influence of one-year sport activities on the changes in morphological parameters and somatotypes in the current junior members of the Czech national whitewater slalom team.
Journal of Physical Education and Sport.
2016.
Kvintová J., Sigmund M., Kudláček M., Dostálová I.
Selected aspects of lifestyle of active boys in the older school age.
e-Pedagogium (print).
2016.
Kvintová J., Sigmund M., Kudláček M., Dostálová I.
Subjective evaluation of health and preventive care of the musculoskeletal system among current high school students.
e-Pedagogium (print).
2016.
Sigmund M., Lehnert M., Kudláček M.
Comparison of influence of eight-week preparatory period on changes in selected morphological parameters in seventeen-year-old football and ice hockey players.
Journal of Physical Education and Sport.
2015.
Roberson DN., Kudláček M.
Garden Colonies: Natural Places for Physical activity and Aging.
Ecopsychology.
2015.
Kudláček M., Frömel K., Groffik D.
Gender differences in preferences of martial arts in Polish adolescents.
Archives of Budo.
2015.
Kudláček M.
Pohybová aktivita a sportovní preference adolescentů ve vazbě na prostředí: Regionální komparativní studie.
Tělesná kultura.
2015.
Roberson D., Kudláček M.
The garden colony: Restorative ecology.
Ecopsychology.
2015.
Kudláček M.
Increase of the effectiveness of school PE classes through sport preferences survey: Contextual prediction of demanded sport activities.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2013.
Vašíčková J., Neuls F., Kudláček M.
Kritéria dobré praxe a zlepšování infrastruktur pro volnočasovou pohybovou aktivitu v místních podmínkách – projekt IMPALA, část III.
Tělesná kultura.
2013.
Kudláček M., Nováková Lokvencová P., Rubín L., Chmelík F., Frömel K.
Objektivizace monitoringu transportu adolescentů v souvislosti se školou.
Tělesná kultura.
2013.
Kudláček M.
The potential of organized physical activity/physical education for active lifestyle.
e-Pedagogium (print).
2013.
Křen F., Kudláček M., Wasowicz W., Groffik D., Frömel K.
Gender diferences in preferences of individual and team sports in polish adolescents.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2012.
Kudláček M., Vašíčková J., Neuls F.
Národní politika a mechanismy rozvoje lokálních infrastruktur pro volnočasovou pohybovou aktivitu – projekt IMPALA, část I.
Tělesná kultura.
2012.
Kudláček M., James LC.
The development of an intervention program for adolescents in the category of overweight/obese (in accordance with physical activity guidelines).
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2011.
Kudláček M., Kudláček M., Kudláček V., Kudláček V.
Components/factors of Czech version of Physical Self Perception Profile PSPP-CZ.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2010.
Ješina O., Kudláček M., Kudláček M., Bělka J.
Aplikované pohybové aktivity v integrované školní tělesné výchově pro žáky s tělesným oslabením III.
Tělesná výchova a sport mládeže.
2009.
Chmelík F., Frömel K., Křen F., Stelzer J., Engelová L., Kudláček M., Mitáš J.
The verification of the usability of the online Indares.com system in collecting data on physical activity ? pilot study.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2008.
Kudláček M., Frömel K., Křen F., Bebčáková V.
Struktura sportovních preferencí studentů středních škol.
Telesná výchova a šport.
2007.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Kvintová J., Kutáč P., Kudláček M., Sigmundová D.
Assessment of life satisfaction, their components and health by current Czech university students of sport sciences comparison to students of nonsport sciences.
In . (Eds.)
ICERI2015 Proceedings.
2015.
Vašíčková J., KUDLÁČEK M., Neuls F.
Rozvoj infrastruktur pro volnočasovou pohybovou aktivitu v ČR a v EU – stručné shrnutí projektu IMPALA.
In Klimtová H. (Eds.)
Pedagogcká kinantropologie 2011.
2011.
Sigmund E., Mitáš J., Kudláček M., Frömel K.
Stability of physical activity preferences survey in physical education students aged 21?24 [CD].
In Hodaň B. (Eds.)
Movement and health 2007: 5th international conference.
2007.
Pelclová J., Frömel K., Sigmundová D., Kudláček M.
The relationship between neighborhood environment, demographic variables, and physical activity level in Czech high school students.
Movement and health 2007: 5th international conference.
2007.
Kudláček V., Frömel K., Kudláček M., Nykodým J., Šebrle Z.
Analýza úrovně pohybové aktivity a inaktivity univerzitních studentů a studentek TV a jiných oborů.
In Svozil Z., Marousek A. (Eds.)
Seminář v oboru kinantropologie.
2006.
KNIHA - CELEK
Kudláček M., Frömel K.
Sportovní prefrence a pohybová aktivita studentek a studentů středních škol.
2012.
KAPITOLA V KNIZE
Baker C., Leasu F., Nutt G., Abrahams M., Wittmannová J., Kudláček M., Goudas M., Kolovelonis A., Rogozea L., Wojtasik T., Dziegiel A.
Quality in Primary Physical Education (EQuiPPE): a European project to increase primary teachers’ skills and confidence.
Physical education in primary school.
2017.
Kudláček M.
Pohybová aktivita a sportovní preference středoškoláků.
In Mužík V., Vlček P. (Eds.)
Škola, pohyb a zdraví : výzkumné výsledky a projekty.
2010.
ABSTRAKT
Gába A., Rubín L., Baďura P., Materová E., Sigmund E., Sigmundová D., Dygrýn J., Kudláček M., Hamřík Z.
Results from the Czech Republic’s 2018 Report Card on Physical Activity for Children and Youth.
Abstract book for the ISBNPA 2019 Annual Meeting in Prague.
2019.
Wittmannová J., Kudláček M., Klimešová I.
Under Construction: příprava internetového portálu EQuiPPE pro zkvalitnění výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol.
Program a bulletin abstraktů VI. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY.
2018.
Wittmannová J., Kudláček M.
Projekt EQuiPPE: Tělesná výchova na 1. stupni ZŠ - společné vzdělávání.
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi.
2017.
Wittmannová J., Kudláček M.
Projekt EQuiPPE: zvyšování kvality výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol.
V. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY: Program a buletin abstraktů.
2017.
Chmelík F., Frömel K., Křen F., Stelzer J., Engelová L., Kudláček M., Mitáš J.
Can online self-graphing help to increase physical activity level?
1st annual conference of HEPA Europe: Programme & abstracts.
2008.
Sigmund E., Mitáš J., Kudláček M., Frömel K.
Stability of physical activity preferences survey in physical education students aged 21-24 [abstract].
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2007.
Pelclová J., Frömel K., Sigmundová D., Kudláček M.
The relationship between neighborhood environment, demographic variables, and physical activity level in Czech high school students.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica.
2007.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Gába A., Baďura P., Vorlíček M., Dygrýn J., Hamřík Z., Kudláček M., Rubín L., Sigmund E., Sigmundová D., Vašíčková J.
The Czech Republic’s 2022 Report Card on Physical Activity for Children and Youth.
2022.
Wittmannová J., Kudláček M.
EQuiPPE workpackage report.
2018.
Wittmannová J., Kudláček M., Klimešová I.
Under Construction: příprava internetového portálu EQuiPPE pro zkvalitnění výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol.
2018.
Baďura P., Kudláček M., Hamřík Z.
Classified as physically active using self-reported measures of moderate-to-vigorous physical activity: isn’t it unfair for athletes in organized sports?
2017.
Wittmannová J., Kudláček M.
Projekt EQuiPPE: Tělesná výchova na 1. stupni ZŠ - společné vzdělávání.
2017.
Wittmannová J., Kudláček M.
Projekt EQuiPPE: zvyšování kvality výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol.
2017.
Vyhlídal T., Kudláček M.
Research sport preferences structure in children with cancer.
2016.
Kvintová J., Kudláček M., Sigmundová D.
Active Lifestyle as Determinant of Life Satisfaction in University Students.
2015.
Kudláček M., Frömel K., Jakubec L., Šimůnek A., Groffik D.
Compensation of school mental load through physical activity in adolescents on weekends.
2015.
Lee S., Kudláček M.
Environmental correlates of school-aged children’s sedentary behavior and the influence of parents’ regulation: a cross-sectional study.
2015.
Kudláček M., Frömel K., Jakubec L., Šimůnek A., Groffik D.
Weekends compensation of school mental load through physical activity in adolescents.
2015.
Kudláček M., Frömel K., Chmelík F., Gróffik D.
School physical activity: Promotion of daily healthy lifestyle in Czech and Polish adolescents.
2013.
Kudláček M., Kudláčková K.
School-Based Physical Activity Intervention among Adolescent Girls.
2013.
Klimešová I., Kudláček M.
Improving the quality of life in older adults: Nordic walking or Hui chun gong exercise?
2012.
Kudláček M.
INDARES - online system focused on recording, analyzing, and comparing physical activity – is it the way how to increase physical activity?
2012.
Kudláček M.
Pohybová aktivita a sportovní preference studentů středních škol.
Mezinárodní seminář pedagogické kinantropologie.
2008.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Salonna F., Vorlíček M., Mitáš J., Banátová K., Rubín L., Kudláček M., Prycl D.
Are V4 living actively?
2019.
Salonna F., Mitáš J., Kudláček M., Vorlíček M.
ISBNPA 2019 Annual Meeting.
2019.
Wittmannová J., Kudláček M.
EQUIPPE workshop.
2017.
SOFTWARE
Křen F., Chmelík F., Frömel K., Fical P., Kudláček M.
Dotazníky PPA a IPAQ pro Indares.com.
www.indares.com.
2008.
Křen F., Chmelík F., Frömel K., Fical P., Fical J., Kudláček M., Mitáš J.
Indares.com - online systém.
www.indares.com.
2007.
RECENZE
Kudláček M.
Cardiovascular effects of 16 weeks of martial arts training in adolescents: a controlled clinical trial.
Archives of Budo.
2016.
Kudláček M.
Towards a physical literacy framework to guide the design, implementation and evaluation of early childhood movement-based interventions.
Annals of Sports Medicine and Research.
2016.
Kudláček M.
Transferability of complex interventions: exploring the combination of key functions and implementation - Experience from the AAPRISS program.
In Kudláček M. (Eds.)
International Journal of Public Health.
2015.
Kudláček M.
Social dancing and older adults: Playground for wellness.
Ageing International (online).
2012.
PROJEKT
Kudláček M., Wittmannová J.
EQuiPPE projekt.
EU: ERASMUS plus, University of Glouchester, England.
2018.
Kudláček M., Wittmannová J.
EQUIPPE projekt.
ERASMUS plus, University of Glouchester, England.
2017.
Háp P., Kudláček M., Šafář M., Ješina O., Kudláček M., Vašíčková J.
Společenství praxe pro rozvoj sociálních a občanských kompetencí: zkušenostní učení s využitím pohybových her, psychomotoriky, výchovy v přírodě a dramatické výchovy.
MŠMT.
2016.
Háp P., Kudláček M., Šafář M., Ješina O., Kudláček M., Vašíčková J., Formánková S., Svozil Z., Bělka J., Dub J., Poláková M., Petr M., Harvanová J., Svoboda A., Vyhlídal T., Pernicová H., Půža M., Tavel P., Baloun L.
Společenství praxe pro rozvoj sociálních a občanských kompetencí: zkušenostní učení s využitím pohybových her, psychomotoriky, výchovy v přírodě a dramatické výchovy.
MŠMT.
2016.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.