FTK se zapojila do dalšího mezinárodního projektu

Thursday 22 April 2021, 13:00

Tým z Fakulty tělesné kultury se ve spolupráci s Katedrou rozvojových a environmentálních studií Přírodovědecké fakulty UP účastní nového projektu podpořeného z Erasmus+ Sport s názvem „Sport and Social Cohesion Lab“ (SSCL). Tříletý projekt koordinuje prestižní German Sport University Cologne a sdružuje zástupce evropských univerzit a neziskových organizací z Německa, Irska, Nizozemska, České republiky, Švýcarska a Rakouska.

Cílem projektu je prozkoumat a představit roli sportu v oblasti sociální koheze. Jinými slovy, čím vším mohou přispět sportovní aktivity k soudržnosti ve společnosti a k odstranění různých forem diskriminace. Potenciál sportu je často přeceňován i podceňován anebo vykládán příliš zjednodušeně. A jen velmi zřídka jsou k dispozici konkrétní data, která by propojovala nejen samotné sportovní programy, ale i názory jejich účastníků a realizátorů a zejména to, jak vnímají praktické dopady takovýchto programů. Tyto otázky chce SSCL blíže prozkoumat a s využitím vlastních dat z Německa, České republiky, Nizozemska a Irska na ně odpovídat. 

Už nyní partneři sbírají první data, nejprve pomocí dotazníku pro organizace realizující různé sportovní programy. Časem se plánuje i možnost zapojení našich studentů ve sběru dat.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)