Mgr. Kamila BANÁTOVÁ, Ph.D.
Address:
Žižkovo nám. 5
Room number:
2.73
Profession:
- Odborný pracovník v psychologii (Centrum podpory studentů se specif.potř.)
- věd. prac. (VV) ob. pedagogických (Katedra přírodních věd v kinantropologii)
Selected publications
Sigmundová D., Dygrýn J., Vorlíček M., Banátová K., Voráčová J., Sigmund E.
FAMIly Physical Activity, Sedentary behaviour and Sleep (FAMIPASS) study: protocol for a cross- sectional study.
BMJ Open.
2023.
(ČLÁNEK)
ČLÁNEK
Laroëre BM., Land WM., Valtr L., Banátová K., Mudrák K., Abdollahipour R.
The effects of attentional focus instructions on the performance of a persistent form-based skill in gymnastics.
Kinesiology.
2024.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Steenbergen B., Wilson P.
Motor-cognitive coupling is impaired in children with mild or severe forms of developmental coordination disorder.
Frontiers in Human Neuroscience.
2023.
Banátová K., Valtr L., Cuberek R.
Cultural adaptation of the MABC-2 Checklist as a screening tool for Developmental Coordination Disorder in schools.
OCCUPATIONAL THERAPY IN HEALTH CARE.
2022.
Abdollahipour R., Land WM., Valtr L., Banátová K., Janura M.
External focus facilitates cognitive stability and promotes motor performance of an interceptive task in children.
International Journal of Sport and Exercise Psychology.
2022.
Banátová K., Psotta R.
The MABC-2 Checklist: A review of the psychometric properties of a screening tool for Developmental Coordination Disorder.
Journal of Occupational Therapy Schools & Early Intervention.
2021.
Banátová K., Vorlíček M., Rubín L., Pechová J., Salonna F.
Názory žáků a učitelů českých základních škol na využití moderních informačních a komunikačních technologií v kontextu aktivního životního stylu.
Tělesná kultura.
2020.
Banátová K., Valtr L., Psotta R.
Stanovení psychometrických vlastností Inventáře MABC-2.
Diskuze v psychologii.
2020.
Vorlíček M., Baďura P., Mitáš J., Rubín L., Banátová K., Kolarčik P., Vašíčková J., Salonna F.
Čeští adolescenti si vytváří zkreslené sociální normy v kontextu sobotní pohybové aktivity.
Tělesná kultura.
2019.
Nádvorníková P., Banátová K.
Konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
Pedagogická orientace.
2012.
NÁDVORNÍKOVÁ P., Banátová K.
Mezinárodní konference doktorandů oboru Pedagogika již po deváté.
Žurnál Univerzity Palackého Olomouc.
2011.
ABSTRAKT
Valtr L., Svoboda Z., Bizovská L., Klein T., Banátová K., Abdollahipour R., Wilson P.
Obstacle crossing during various dual task conditions in children with developmental coordination disorder and typically developing children.
DCD15-IMDRC6: Abstract Book.
2024.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Steenbergen B., Wilson P.
Persistence of motor-cognitive inhibition deficits in children with developmental coordination disorder with age: A longitudinal perspective.
DCD15-IMDRC6: Abstract Book.
2024.
Bizovská L., Svoboda Z., Klein T., Banátová K., Valtr L., Abdollahipour R., Wilson PH., Kimijanová J., Hlavačka F.
Effect of cognitive task on complexity of walking in typically developing children and children with developmental coordination disorder.
The 9th International Posture Symposium: Abstracts.
2023.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Wilson P.
Motor inhibition is impaired in children with developmental coordination disorder (DCD), regardless of their severity.
JOURNAL OF SPORT & EXERCISE PSYCHOLOGY.
2023.
Svoboda Z., Bizovská L., Klein T., Banátová K., Valtr L., Abdollahipour R., Wilson PH.
Postural control after obstacle crossing during dual task conditions in children with developmental coordination disorder.
In Kimijanová J., Hlavačka F. (Eds.)
The 9th International Posture Symposium: Abstracts.
2023.
CERTIFIKOVANÁ METODIKA
Salonna F., Vorlíček M., Banátová K., Prycl D., Mitáš J.
Podpora pohybové aktivity a rozvoje pohybové gramotnosti adolescentů ve školním prostředí s využitím e/m-health intervence.
2021.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Valtr L., Svoboda Z., Bizovská L., Klein T., Banátová K., Abdollahipour R., Wilson P.
Obstacle crossing during various dual task conditions in children with developmental coordination disorder and typically developing children.
2024.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Steenbergen B., Wilson P.
Persistence of motor-cognitive inhibition deficits in children with developmental coordination disorder with age: A longitudinal perspective.
2024.
Bizovská L., Svoboda Z., Klein T., Banátová K., Valtr L., Abdollahipour R., Wilson PH.
Effect of cognitive task on complexity of walking in typically developing children and children with developmental coordination disorder.
2023.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Wilson P.
Motor inhibition is impaired in children with developmental coordination disorder (DCD), regardless of their severity.
2023.
Banátová K.
Nešikovné děti.
2023.
Svoboda Z., Bizovská L., Klein T., Banátová K., Valtr L., Abdollahipour R., Wilson PH.
Postural control after obstacle crossing during dual task conditions in children with developmental coordination disorder.
2023.
Abdollahipour R., Valtr L., Banátová K., Bizovská L., Klein T., Svoboda Z., Wilson PH.
Can the use of attentional-focus instructions promote motor learning in children with DCD?
2022.
Banátová K., Valtr L., Abdollahipour R., Cuberek R., Wilson P.
Cross-cultural validation of the MABC-2 Checklist as a screening tool for developmental coordination disorder.
2022.
Vorlíček M., Prycl D., Banátová K., Rubín L., Mitáš J., Šafář M., Salonna F.
Prevence civilizačních onemocnění a podpora pohybové aktivity ve vzdělávání s využitím moderních technologií: představení metodiky „SONIAA“.
2021.
Banátová K.
Inventář MABC-2 jako screeningový nástroj vývojové poruchy koordinace u dětí mladšího školního věku.
2020.
Banátová K., Valtr L., Psotta R.
Metodika ověřování psychometrických kvalit Inventáře pohybových dovedností MABC-2.
2020.
Valtr L., Psotta R., Banátová K.
Adaptation of The Movement Assessment Battery for Children-2nd Edition test for older adolescents.
2019.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Salonna F., Vorlíček M., Mitáš J., Banátová K., Rubín L., Kudláček M., Prycl D.
Are V4 living actively?
2019.
Current courses
Course title | Department/Abbrev. | Semester | Type | Classes |
---|---|---|---|---|
Psychohygiene | PRL/ZDA21 | ZS | Cv | 3 |
Psychohygiene | PRL/ZDA21 | ZS | Se | 9 |
Didaktika psychologie I. | ICV/DIPS1 | ZS | Se | 0 |
Medical Psychology | FYT/PTB01 | LS | Se | 6 |
Medical Psychology | FYT/PTB01 | LS | Cv | 8 |
Medical Psychology | FYT/PTE11 | LS | Se | 6 |
Medical Psychology | FYT/PTE11 | LS | Cv | 8 |
Medical Psychology | FTK/@PB01 | ZS | Cv | 0 |
Medical Psychology | FTK/@PB01 | ZS | Se | 0 |
Řízená a reflektovaná praxe | ICV/PRX | LS | Cv | 5 |