PhDr. Jana Hoffmannová, Ph.D.

Employee photo
Contact

585636251

Katedra rekreologie

Fakulta tělesné kultury

tř. Míru 111 (pracovny pedagogů)

3.27

odborný asistent

Pedagogical - psychological aspects of education in the outdoors and experiential learning (a work with a group, group learning, group dynamics, evaluation and feedback). Qualitative approaches in kinanthropological research. Theory and practice of downhill skiing, snowboarding, ski touring, and mountain biking. Counselling in active lifestyle. Outdoor and lifestyle sports and activities from the perspective of lifespan psychology.

Functions & membership in academic & non academic bodies:

Vědecká společnost

  • APS (člen, 2009–)

Mezinárodní organizace

  • PMBIA - Professional Mountain Bike Instructors Association (člen, 2019–)
  • LSA-Leisure studies association (člen, 2012–)
  • EEEurope (člen, 2009–)
  • APUL - Asociace profesionálních učitelů lyžování (člen, 2008–)

Státnicová komise

  • Pedagogicko-psychologická způsobilost (člen, 2010–)
  • Rekreologie (člen, 2008–)

Jiné komise a orgány

  • Bike licence (člen, 2020–)
  • APLŠ (poradce, 2004–)
ČLÁNEK
Hoffmannová J., Šebek L. Action sports lovers locked down due to COVID-19. Waikato Journal of Education. 2020.
Hoffmannová J., Šebek L., Allison P., Maina M., Toogood J. The struggle for individuality: Investigating a long-term pursuit of a lifestyle sport activity. Acta Gymnica. 2016.
Šebek L., Hoffmannová J., Maina MP., Maina JS., Kane JJ. Utilizing the Bicycle for Non-Traditional Activities within a Physical Education Curriculum. Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators. 2012.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Šebek L., Hoffmannová J. Fenomén X-sportů a aktivit ve vztahu k dopingu. In Slepička P. (Eds.) Problematika dopingu se zaměřením na sport dětí a mládeže. 2016.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L. Lifestyle impacts on the expression of biomarkers of DNA damage. In Jirásek I., Kosiewicz J., Roberson D. (Eds.) Sport and Physical Culture in the Mirror of the Social Sciences. 2012.
HOFFMANNOVÁ J. Biodromální pohled na výzvové (rizikové) sporty. In . (Eds.) Outdoor 2011. 2011.
KNIHA - CELEK
Hoffmannová J., Šebek L., Válková H., Hodaň B., Klimešová I., Skoumal J. Fenomén X - sportů a aktivit. In Hoffmannová J., Šebek L. (Eds.) 2013.
Lehnert M., Psotta R., Janura M., Zemková E., Malý T., Hamar D., Zahálka F., Jandačka D., Vavák M., Neuls F., Hoffmannová J., Botek M., Šebek L. Anaerobic performance: Assessment and training. 2012.
KAPITOLA V KNIZE
Hoffmannová J., Klimešová I., Šebek L. Creating a shared space for freely chosen play in order to promote physical activity in pre-primary and primary education. In Antala B., Demirhan G., Carraro A., Oktar C., Oz H., Kaplánová A. (Eds.) Physical education in early childhood education and care: Researches – best practices – situation. 2019.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L., Wittmannová J. Perspektiva svobodně zvolené hry dítěte ve školním prostředí. In Švamberk Šauerová M. (Eds.) Přínosy a možnosti využití učení prožitkem a výchovy v přírodě v aktuálním edukačním kontextu i v historických souvislostech. 2019.
Šebek L., Hoffmannová J., Klimešová I., Maina M., Schlegel Maina J. Benefits and challenges of promoting bicycle transport in Czech primary school children through the Ride2sCool multiple-player community project. In Colella D., Antala B., Epifani S. (Eds.) Physical education in primary school. 2017.
Šebek L., Hoffmannová J., Jandová S., Dohnal T. Sustainable outdoor play arena development: addressing potential environmental conflicts of single trail biking as a postmodern form of nature-based tourism. Education of Tomorrow. Education, and other forms of activity of adults. 2015.
Hoffmannová J. Biodromální kontext. Fenomén X-sportů a aktivit. 2013.
Hoffmannová J. Teorie inklinace a zaangažovanosti v X-sportech a aktivitách. Fenomén X-sportů a aktivit. 2013.
Hoffmannová J. Terminologická diskuze. Fenomén X-sportů a aktivit. 2013.
Hoffmannová J. Výběr současných moderních X-sportů a aktivit. Fenomén X-sportů a aktivit. 2013.
Hoffmannová J. Výzkumy v oblasti X-sportů a aktivit. Fenomén X-sportů a aktivit. 2013.
ABSTRAKT
Herzánová R., Hoffmannová J. Economic and legal aspects of sports and other outdoor activities in organizations. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness. 2012.
ŠEBEK L., HOFFMANNOVÁ J. Lifestyle sports` alternative as a business article. Sport and Physical Culture in the Mirror of the Social Sciences. 2011.
HOFFMANNOVÁ J., Skoumal J. Variables (markers) in the lifespan of young golfers. Sport and Physical Culture in the Mirror of the Social Sciences. 2011.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Klimešová I., Hoffmannová J. CAPS: Advisory group meeting. 2020.
Klimešová I., Hoffmannová J. CAPS: Dissemination report – partners final feedback. 2020.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L., Wittmannová J. Škola přátelská dětské hře: adaptace britského modelu do českého prostředí. 2020.
Klimešová I., Hoffmannová J. Dissemination report: Partners feedback. 2019.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L. Praktická aplikace programu CAPS. 2019.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L. Skutečně svobodně zvolená dětská hra. 2019.
Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L., Wittmannová J. Smoothie jako zdravá snídaně? 2018.
Wittmannová J., Klimešová I., Hoffmannová J. Zpět ke kořenům dětské hry. 2018.
Klimešová I., Hoffmannová J. CAPS – National Case: The Czech Republic. 2017.
Klimešová I., Hoffmannová J. CAPS: Dissemination Strategy. 2017.
Klimešová I., Hoffmannová J. CAPS: Quality Management Plan. 2017.
Šebek L., Hoffmannová J. Wind In your hair. Experiential Educators Europe: mezinárodní konferece. 2009.
PROJEKT
Svoboda A., Šafaříková S., Wittmannová J., Hoffmannová J., Šebek L. GloKnoCo (Global Sport for Development and Peace Knowledge Collaborative: Using sport as a tool for social change). EK Erasmus+. 2020.
PŘEKLAD
Burton L., Russel W., Suhajda EV., Vastag Z., Cammerlander M., Conibere K., Klimešová I., Maciaszek K., Urban P. Škola přátelská k dětské hře. Průvodce pro školy. In Klimešová I., Hoffmannová J., Řehová B. (Eds.) 2019.
Vastag Z., Suhajda EV., Russel W., Burton L., Conibere K. Škola přátelská k dětské hře. Průvodce pro trenéry. In Klimešová I., Hoffmannová J., Šebek L. (Eds.) The Play-friendly School Label. A Training Guide. 2019.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)